Slo-Tech - Vstopni kuponi (boarding pass) za polete so ostanki nekih drugih časov, ki so se obdržali vse do danes. A morda se bo to v ne tako oddaljeni prihodnosti spremenilo, saj Mednarodna agencija za civilno letalstvo (ICAO) pripravlja spremembe sistema, ki bi lahko zaživele že leta 2028. Pripravljajo digitalne potovalne dokumente, ki bodo nadomestili prijavo na let in vstopne kupone v današnji obliki.
Današnji sistem je dolgočasno predvidljiv. Po nakupu vstopnice moramo še vedno urediti prijavo na let, ki jo lahko izvedemo tudi od doma 48 ali 24 ur pred poletom. Tedaj prejmemo vstopni kupon, ki ga lahko natisnemo ali pokažemo zgolj na telefonu. Kdor tega ne stori, se lahko na let prijavi tudi na okencu ob oddaji prtljage. Kodo na vstopnih kuponih na letališču večkrat skenirajo, ponekod moramo izvleči še potni list. Vse to želi ICAO odpraviti.
Novi sistem predvideva potovalne dokumente (journey pass), ki bi jih ob rezervaciji vstopnice prejeli na pametni telefon. Ti dokumenti bi se sproti posodabljali, če bi se podatki o letu spremenili, predvsem pa bi zadoščali za vkrcanje. Če bi potniki zamudili let zaradi objektivnih okoliščin, bi se na telefonu avtomatično pojavile vse informacije o nadomestnem letu. Prav tako bi lahko potniki na telefon prenesli potni list, nato pa bi na letališčih potovali kar z biometričnim prepoznavanjem obraza. Strokovnjaki spremembo primerjajo z uvedbo elektronskih vozovnic pred tremi desetletji. A da bi sistem lahko zaživel, bi ga morali podpreti tako letalske družbe kot tudi letališča z novo infrastrukturo. To se v treh letih ne bo zgodilo, se pa lahko začne sistem premikati v to smer.
To bo sitnost tudi za agencije. Zdaj lepo na letališču v zadnjem trenutku razdelijo liste med udeležence, po novem sistemu se bodo pa ubadali z ljudmi, ki jim morajo blagajničarke vsakič iskati njihovo aplikacijo za popuste po telefonu. Če že sploh imajo pametni telefon.
Po 19 letih ne želijo ukiniti niti omejitve tekočin, uvedene 2006 zaradi nekega muslija. Tehnologija to omogoča, interesa pa, predvsem zaradi navitih cen pijač po varnostnem pregledu, seveda ni. Nadomestitev vstopnih kuponov bo mogoče v poskusni fazi zaživelo, videli pa bomo, kakšna bo uporabnost in zanesljivost. Prav rad bi videl, kako bom čez 5 let službeno potoval po podsaharski Afriki brez vstopnega kupona :) Npr. iz Lilongweja in Librevilla.
Ne razumem poante o posodabljanju (razen ce je opcijsko da ti prikaze dodatne info)
Namrec dobis lepo ob nakupu unikatno kodo "nakupa", ki jo lahko das ali telefon ali sprintas in ta koda se nima kaj spreminjat, ever. Lahko se spremeni detajl od osebe, leta ali karkoli, ampak to naj lepo njihovi terminali sami dolocijo iz kode nakupa in lastne baze.
Hm, a ni bistvo boarding passa, da dobiš točno številko leta, tipa letala in številko sedeža? Takrat si tudi lahko ziher, da bo prostor zate in da letalo ni overbooked.
Hm, a ni bistvo boarding passa, da dobiš točno številko leta, tipa letala in številko sedeža? Takrat si tudi lahko ziher, da bo prostor zate in da letalo ni overbooked.
To so lahko vse extra info, ni nobene potrebe da je to na boarding passu napisano, to lahkk pride preko locenih kanalov kot ekstra info, boarding pass pa nak lepo izdajo ze ob nakupu in nak se vec ne spreminja sifra, da jo lahko ze ob nakupu tiskas ali pfline kpoja na tel.
Predvsem pa je to lahko del unikatne kode, ki se ti dodeli ob nakupu, podatki pa se brez težav ažurirajo v ozadju, ko to postane aktualno (sedež, gate...).
Večji problem pri uvedbi tega je v tem kako letalske družbe danes operirajo z razpoložljivimi sedeži naletalu. Cel check in process je pogojen temu, da lahko overbookajo letala in potem sproti rešujejo zasedenost ko se ljudje chekirajo. Če ti v bistvu do tik pred zdajci ne veš koliko ljudi se ti bo pojavilo na gate, to precej oteži zadevo. Tako, da najmanj kar bodo v tem sistemu zahteval je da se moraš registrirat uro dve pred letom, ko si že na letališču. Kar pa omeji funkcionalnost sistema. Dodano taka zadeva funkcionira dokler ne pridejo v igro dovoljenja za prebivanje, vize, različno potni listi in druge zahteve za boarding. Že pri trenutnem sistemu zna bit cel kup kolobocij s kakšnimi eksotičnimi kombinacijmi, če pa bo vse elektronsko bo pa cela štala in na koncu boš še vedno moral imet fizično osebo na šalterju, da se to uredi.
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Sam to v prvi vrsti pomeni, da je dodana vrednost za uporabnika precej manjša, če bo moral bit dve uri prej v "check in" coni. Torej boš namesto 10 minut na check in šalterju in 110 na terminalu, pač 5 minut v vrsti za skeniranje in 115 minut čakal na terminalu.
V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Biometrija bi bila tukaj velika varnostna izboljšava. Sam sistem ima precejšnjo varnostno luknjo, saj se na ne-mednarodnih letih (recimo znotraj EU) identiteta potnika pogosto precej pomanjkljivo preverja in lahko letiš s poljubnim imenom in nečem, kar je od daleč malo podobno osebni izkaznici (no, če te pri tem morda dobijo, pa najbrž s svojimi pravimi dokumenti ne letiš nikdar več).
In? Cel point EU je prost pretok ljudi, storitev in blaga. Zakaj torej bi morala za notranje lete veljat strozji/drugacen nadzor kot za ostale onlike transporta znotraj EU?
Ta aplikacija bi bila komot offline in vseeno veljala. Normalno, podatki se ti ne bi ažurirali brez povezave, ampak vkrcal se bi lahko, če na samem letališču ne bi imel interneta, bi prislonil svojo kodo na nek terminal in prenesel ažurirane podatke na telefon. Če nimaš telefona sploh ti bi pa terminal sprintal en pildek. Ena možnost je tudi poseben wifi na letališču samo za ta namen na katerga se bi lahko povezala samo ta aplikacija.
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Tako, da najmanj kar bodo v tem sistemu zahteval je da se moraš registrirat uro dve pred letom, ko si že na letališču.
Saj je napisano da bi se za te potrebe biometrija uporabljala. Lahko te kar tako ob prihodu poskenirajo, al pa k greš v checkin cono.
K obstaja zgolj EU, pa se nihče ni izgubil telefona,...
Ne, ne obstaja zgolj EU. Ne vem pa zakaj se probleme išče kjer jih ni. Ali mogoče kdo resno misli da v primeru uveljavitve tega povsod po svetu (tudi z danes na jutri) ne bodo poskrbeli za dejansko možnost uveljavitve?
Pa pustimo ob strani da tega na svetovnem nivoju (torej recimo nekje bogu za hrbtom v neki burkini Faso) še precej dolgo ne bomo videli... Ampak se bo to najprej uveljavil v tehnološko naprednih državah. Kitajska prvo, pol japonska/Koreja... Šele nato EU. Mogoče ZDA tam nekje z Indijo.
Zdej, če se bojite izgube telefona v tem kontekstu... Sledi facepalm: ko da na bi bli na tehničnem forumu. Če jaz zgubim telefon imam vse pomembne podatke obnovljene, konzervativno, v roku parih ur. Ne vem za vas, ampak pri takih argumentih ne vem zakaj se sploh oglašate, ker ste očitno nepismeni (tehnološko, in v kontekstu).
To vse že obstaja, z izjemo ponudbe nadometnega leta, samo to ponujajo letalske družbe same.
Rabiš aplikacijo za specifično letalsko družbo, pa praktično že vse imaš. Sam sem to imel na Miles&More in Lufthansi.
Dvomim, da se bodo izognili osebnim dokumentom, še manj pa check-inu... To bi pomenilo, da ne morejo več overbookat letala, pa bi izgubili nekaj posla...
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Tako, da najmanj kar bodo v tem sistemu zahteval je da se moraš registrirat uro dve pred letom, ko si že na letališču.
Saj je napisano da bi se za te potrebe biometrija uporabljala. Lahko te kar tako ob prihodu poskenirajo, al pa k greš v checkin cono.
K obstaja zgolj EU, pa se nihče ni izgubil telefona,...
Ne, ne obstaja zgolj EU. Ne vem pa zakaj se probleme išče kjer jih ni. Ali mogoče kdo resno misli da v primeru uveljavitve tega povsod po svetu (tudi z danes na jutri) ne bodo poskrbeli za dejansko možnost uveljavitve?
Pa pustimo ob strani da tega na svetovnem nivoju (torej recimo nekje bogu za hrbtom v neki burkini Faso) še precej dolgo ne bomo videli... Ampak se bo to najprej uveljavil v tehnološko naprednih državah. Kitajska prvo, pol japonska/Koreja... Šele nato EU. Mogoče ZDA tam nekje z Indijo.
Zdej, če se bojite izgube telefona v tem kontekstu... Sledi facepalm: ko da na bi bli na tehničnem forumu. Če jaz zgubim telefon imam vse pomembne podatke obnovljene, konzervativno, v roku parih ur. Ne vem za vas, ampak pri takih argumentih ne vem zakaj se sploh oglašate, ker ste očitno nepismeni (tehnološko, in v kontekstu).
Facepalm, ja. Ne uporabljamo vsi oblačnega shranjevanja, tako da jih ne moremo obnoviti na letališču, še manj pa so vsi potniki na tehničnem forumu. Ni dobro soditi po sebi in to posploševati na ostale, problemi definitivno so, tudi če jih ti nimaš.
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Tako, da najmanj kar bodo v tem sistemu zahteval je da se moraš registrirat uro dve pred letom, ko si že na letališču.
Saj je napisano da bi se za te potrebe biometrija uporabljala. Lahko te kar tako ob prihodu poskenirajo, al pa k greš v checkin cono.
K obstaja zgolj EU, pa se nihče ni izgubil telefona,...
Ne, ne obstaja zgolj EU. Ne vem pa zakaj se probleme išče kjer jih ni. Ali mogoče kdo resno misli da v primeru uveljavitve tega povsod po svetu (tudi z danes na jutri) ne bodo poskrbeli za dejansko možnost uveljavitve?
Pa pustimo ob strani da tega na svetovnem nivoju (torej recimo nekje bogu za hrbtom v neki burkini Faso) še precej dolgo ne bomo videli... Ampak se bo to najprej uveljavil v tehnološko naprednih državah. Kitajska prvo, pol japonska/Koreja... Šele nato EU. Mogoče ZDA tam nekje z Indijo.
Zdej, če se bojite izgube telefona v tem kontekstu... Sledi facepalm: ko da na bi bli na tehničnem forumu. Če jaz zgubim telefon imam vse pomembne podatke obnovljene, konzervativno, v roku parih ur. Ne vem za vas, ampak pri takih argumentih ne vem zakaj se sploh oglašate, ker ste očitno nepismeni (tehnološko, in v kontekstu).
Facepalm, ja. Ne uporabljamo vsi oblačnega shranjevanja, tako da jih ne moremo obnoviti na letališču, še manj pa so vsi potniki na tehničnem forumu. Ni dobro soditi po sebi in to posploševati na ostale, problemi definitivno so, tudi če jih ti nimaš.
Prav imaš.
So pa vsi ki se v tej temi pritožujejo *drumroll* na tehničnem forumu.
Za local backup pa očitno tudi nismo slišali. Žalostno da se je treba s takimi 'argumenti' ubadat... Sej nismo na kulinarika.net no.
Facepalm, ja. Ne uporabljamo vsi oblačnega shranjevanja, tako da jih ne moremo obnoviti na letališču, še manj pa so vsi potniki na tehničnem forumu. Ni dobro soditi po sebi in to posploševati na ostale, problemi definitivno so, tudi če jih ti nimaš.
Prav imaš.
So pa vsi ki se v tej temi pritožujejo *drumroll* na tehničnem forumu.
Za local backup pa očitno tudi nismo slišali. Žalostno da se je treba s takimi 'argumenti' ubadat... Sej nismo na kulinarika.net no.
Pa kaj potem, če se pritožujejo?
Kaj ima lokalni s tem, razen da je takšno opravili na letališču nerodno? Koliko potnikov sploh ima prenosnik s seboj in še pomembneje, kaj bodo tisti, ki ga nimajo
Nisi čist diht, če v celoti citiraš zadnji prispevek. Tehnični uporabnik my ass, drži se kulinarike.net.
Kot, da imamo po celem svetu mobilno telefonijo z internetom oziroma brezplačni wifi na letališčih.
Skratka, najprej prvo. Potem pa tele ukinitev baje prastare relikvije.
Še Ryanair, k povsod stroške klesti in optimizira, ti pošlje vse relevantne podatke 2 dni pred vkrcanjem. V teh dveh si pa ja sposoben nekje se online spravit.
In še enkrat. K da ne bi bli na tehničnem forumu... Pizda mam včasih filing da ste totalno nesposobni. V EU se mi še ni zgodilo da več kot par minut nisem imela dostopa do neta. Razen na avionu.
Tako, da najmanj kar bodo v tem sistemu zahteval je da se moraš registrirat uro dve pred letom, ko si že na letališču.
Saj je napisano da bi se za te potrebe biometrija uporabljala. Lahko te kar tako ob prihodu poskenirajo, al pa k greš v checkin cono.
K obstaja zgolj EU, pa se nihče ni izgubil telefona,...
Ne, ne obstaja zgolj EU. Ne vem pa zakaj se probleme išče kjer jih ni. Ali mogoče kdo resno misli da v primeru uveljavitve tega povsod po svetu (tudi z danes na jutri) ne bodo poskrbeli za dejansko možnost uveljavitve?
Pa pustimo ob strani da tega na svetovnem nivoju (torej recimo nekje bogu za hrbtom v neki burkini Faso) še precej dolgo ne bomo videli... Ampak se bo to najprej uveljavil v tehnološko naprednih državah. Kitajska prvo, pol japonska/Koreja... Šele nato EU. Mogoče ZDA tam nekje z Indijo.
Zdej, če se bojite izgube telefona v tem kontekstu... Sledi facepalm: ko da na bi bli na tehničnem forumu. Če jaz zgubim telefon imam vse pomembne podatke obnovljene, konzervativno, v roku parih ur. Ne vem za vas, ampak pri takih argumentih ne vem zakaj se sploh oglašate, ker ste očitno nepismeni (tehnološko, in v kontekstu).
Ja. K pridem na letališče, in npr. Izgubim telefon, al pa crkne, imam s seboj vse potrebno za obnovo, pa se zagotovljen dostop do interneta. Če imam čez 45 minut povezovalni let, imam tudi dve uri, za izvedbo, za katero tako ne veš, če bi bila možna, ker ne veš kako bo izgledala morebitna izvedba, kjer bo v imenu varnosti verjetno obnavljanje podatkov močno omejeno, al pa onemogočeno.
Ja, nekaj novega se obeta, pa se pojavlja strah. :) Bi lahko rekel, da je normalna reakcija, ker je vedno prisoten strah pri novostih. Zakaj? To pa je drugo vprašanje za globljo debato.
Tomaz.V
____________________________________
Long and prosper life. (by Mr. Spock)
Ne razumem čist točno sedaj tega jokanja okol telefonov in interneta. Saj je bilo lepo povedano, da se vsa zadeva lahko reši z unikatno QR kodo, ki je dodeljena potniku. Zdaj a potem potnik to kodo kaže z lista papirja ali zaslona je čist brezpredmetno. Ravno tako se relavantni podatki, ki so vezani na kodo ažurirajo neodvino od uporabnika. Vse kar uporabnik izgubi če nima QR kode na pametnem telefonu, je pač vpogled v podatke in spremembe. In mora pač odlschool gledat table ali pa bi lahko bili na voljo terminali, kjer bi poskeniral kodo in preveril podatke.
Saj to v veliki meri že danes deluje, samo da pač kodo dobiš še vedno sprinatano na karti, kjer so vsi relavantni podatki tudi fizično izpisani in seveda nimaš vpogleda v morebitne spremembe (določene letalske družbe tudi to omogočajo, če imaš njihov app).
Vprašanje te spremembe o kateri govori novica, je v prvi vrsti vezano na ozadne procese, kjer bi se digitaliziral celoten proces checkina, kar pa prinaša povsem druge izzvice, kot tole jokanje o backupu telefona. Kot sem že napisal, v prvi vrsti je problem overbookinga (razen če pač samo teto zamenjaš z appom, ampak to za uporabnika praktično nima dodane vrednosti) in druga težava je preverjanje vstopnih pogojev, ker obstaja določen del robnih primerov, ko se moraš konkretno pregovarjat na šalterju, da te spustijo na letalo, ker letalske družbe nimajo vseh relavantnih podatkov. V primeru povsem avtomatiziranega procesa bo to pač nočna mora.
K da ne bi bli na tehničnem forumu ampak v neki zabačeni oštariji polni vaških posebnežev.
Praktično vse že delamo s telefoni, boarding pass bo pa problem. Ane? Dejte odrast no. Oziroma če sami ne zmorete dejte to vašim mulcem shendlat.
Dosti velikih azijskih letališč ima zanič internet, ali pa plačljiv internet ali pa moraš skenirati potni list za potem nedelujoč internet. polnilnice so razbite, usb priključki polomljeni, zamašeni... brez papirja se ne upam. smo odrasli, lani preletel pol milijona km. potovanja pa trajajo po 20 ur in več, da mi ne bo kdo nabijal, naj si napolnem telefon pred odhodom. da o tem, da zaradi 2FA preveritve in hkrati nedelujočega omrežja ali baterije ostaneš brez vsega. ker je MS OneDrive ena najslabše delujočih aplikacij kar sem jih v življenju izkusil. powerpacki se tudi spraznejo.
Pa ko te en Kitajec/Turk/Idijc 20 min čekira in čaka tvojo reakcijo, briga njega za digitalne podatke, on bi želel tvoje povabilno pismo.. pa ko te navzkrižno sprašuje o številki faksa firme kamor greš... Potni list pa ves preštempljan z vizami in datumi prihodov/odhodov/izhodov... in gre s kalkulatorjem preverjat če si presegel število dni, dovoljenih v vizi.
Brezveze kompliciraš - prepotoval sem pol sveta (in v kar nekaj zabitih držav) in zadnjih 10 let nisem enega papirja imel s sabo, razen če mi na letališču sami sprintaju boarding pass (čeprav jim govorim da ga ne rabim ker ga imam na telefonu). Plus to enako kot lahko imaš prazen telefon (čeprav ne smeš na letališču ker je to takoj sumnjivo) lahko tudi zgubiš papir... Ampak če zgubim telefon še vedno se lahko logiram na email na kakšnem drugem telefonu in imam vse kaj rabim takoj. Moj tast je tko kot ti, on ko putuje isprinta čisto vse, tudi potrdila iz bookinga, aribnb-a, vse rezervacije...
Ena taka mapca, kjer imaš vse sprintano, ni napačna.
Sploh če greš izven EU, s potnim listom...
Meni se je že spraznil telefon na letališču, ampak ti na šalterju pred boardingom pač sprintajo boarding pass, ko se identificiraš. V EU... Ne vem pa kako bi bilo, če bi šel izven, sploh v Azijo ali Afriko.
Ajde obrnem karto... Kaj pa ko namesto telefona izgubite papirnat boarding pass? Kako boste pa to obnavljali? Iz oblaka? Lokalno? Kako? Pa gremo korak naprej... Kaj ko ta papirnat boarding pass nekdo drug 'najde' in ga nekako celo izkoristi? Kaj pol?
Če že iščemo iglo v senu. Medtem je pa Ryanair že skenslal papirnate boarding pass-e. Vsaj v Italiji. In je možen le še online check-in. Le kako je to možno?!? To itak ne deluje!!!111eleven
Ja. Iščete težave tam kjer jih ni. Oziroma so vse te težave dosti bolj obvladljive kot tisti kos papirja... če ga slučajno, Boh ne daj, izgubiš. In to delate na forumu kjer naj bi se zbiral tehnološko Mal bolj napreden folk, ne pa nonice ki so komaj drugo svetovno preživele.
Mogoče ne boste verjeli, ampak Ryanair-ov digitalni boarding pass ne rabi aktivne internetne povezave. Še več, deluje tudi kot navaden jpg. Še več... deluje tudi na sosedovem telofonu! In če zmanjka baterije... ne vem za vas ampak jaz načeloma potujem s powerbank-om. Če ga slučajno nimam pri roki ga pa ima vsak (res čisto vsak) kitajski kiosk. Tudi telefone imajo, če se že gre za življenje in smrt.
Ne vem kako vam vedno uspe najt samo in same negativne stvari pri vsakem napredku. Online banking je taka Katastrofa, vam povem! Hranilna knjižica je edina taprava stvar! Pa grem stavit da nekateri ki tule jokate niti ne veste kako je hranilna knjižica izgledala. Same snežinkice. Če vam guma na avtu poči verjetno umrete od žeje in lakote.