Slo-Tech - Proizvajalec avtonomnih vozil Waymo, ki sodi pod okrilje Alphabet/Google, je prevozil 91,2 milijona kilometrov, večinoma v krajih Phoenix, Los Angeles, San Francisco in Austin. V teh prevoženih kilometrih so bili njegova vozila udeležena v 11 trkih, podjetje pa je vnovič analiziralo obnašanje svojih vozil in odziv, ki bi ga v teh situacijah pričakovali od povprečnega voznika. Primerjava je pokazala, da so samovozeči avtomobili varnejši udeleženci od ljudi. Analizirali so obdobje do letošnjega januarja.
Ocenili so, da so samovozeči taksiji za 92 odstotkov zmanjšali število poškodb pešcev, za 82 odstotkov zmanjšali število poškodb kolesarjev in prav toliko tudi poškodbe motoristov. Število trkov med vozili na križiščih je upadlo za 96 odstotkov, kar je tudi glavni razlog za prometne nezgode.
Do januarja 2025 so bila Waymova vozila udeležena v nesrečah, ki so povzročile 48 poškodb, 18 sproženj varnostnih mehov in dve hujši poškodbi. Slednjih je tako malo, da je prevoženih kilometrov premalo za resno statistiko. Ob tem velja omeniti, da je Waymo eno redkih podjetij, ki podrobno objavlja natančno statistiko voženj svojih avtonomnih vozil.
Novice » Rezultati » Waymo prevozil 90 milijonov kilometrov, v povprečju varneje od človeških voznikov

Glugy ::
"Primerjava je pokazala, da so samovozeči avtomobili varnejši udeleženci od ljudi."
Na istih cestnih odsekih in destinacijah ? Ker primerjat brezhibnost vožnje nekje na vasi napram nekje v mestu ali avtocesti so neke čist popolnoma druge stvari.
Na istih cestnih odsekih in destinacijah ? Ker primerjat brezhibnost vožnje nekje na vasi napram nekje v mestu ali avtocesti so neke čist popolnoma druge stvari.

m0LN4r ::
Naj dajo Waymota mal na nase bolj ruralne ceste :)
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM

Praskalec ::
"Primerjava je pokazala, da so samovozeči avtomobili varnejši udeleženci od ljudi."
Na istih cestnih odsekih in destinacijah ? Ker primerjat brezhibnost vožnje nekje na vasi napram nekje v mestu ali avtocesti so neke čist popolnoma druge stvari.
Waymo deluje v mestu. So pa njihovi avti geo-fenced na vnaprej določena (obširna) območja. Tako da se številke iz članka zdijo zelo impresivne.
Upam, da bo šlo še tako naprej in se lahko eventuelno znebimo zapravljanja časa za volanom.

Gregor P ::
Ob tem velja omeniti, da je Waymo eno redkih podjetij, ki podrobno objavlja natančno statistiko voženj svojih avtonomnih vozil.Tako bi to moralo biti pri vseh, ki si zares želijo, da ta tehnologija uspe.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Seljak ::
Aha, torej proizvajalec avtonomnih vozil Waymo je napravil raziskavo, v kateri so zaključili, da je njigovo vozilo zelo varno. Nimaš kaj, jaz sem za to, da jim verjamemo!

DamijanD ::
Glede na to, da so ti podatki bolj ali manj javni in da financiranje niti ni povezano s tem poročilom...

feryz ::
Če človek vozi po predpisih, je praktično nemogoče, da se zabije po svoji krivdi.
Zakaj ne vozi, je pa drug problem.
Zakaj ne vozi, je pa drug problem.

Miki N ::
Samo parkirajo pa ko dementne stare mame - je polno videov.
Naši supermani bi popizdili - to so pravi robotski Mečkači!
Naši supermani bi popizdili - to so pravi robotski Mečkači!

OutOfTheBox ::
Aha, torej proizvajalec avtonomnih vozil Waymo je napravil raziskavo, v kateri so zaključili, da je njigovo vozilo zelo varno. Nimaš kaj, jaz sem za to, da jim verjamemo!
Zakaj pa ne bi? Sej je že v več primerih robotika dokazala da je bolj zanesljiva oz. sposobna od ljudi. V primeru vožnje avta je zadeva kristalno jasna, da bo avto bolj zanesljiv (kadar ma pač poštimane algoritme, npr da ne spelje ravno ko se avto pelje mimo in podobno in v tem primeru vemo da to ni problem če so avti pri več deset milijonih kilometrih bili udeleženi v samo 11 trkov).
Algoritm se pač ne odloča na podlagi emocij, kot se velikokrat človek, prav tako algoritem ne vozi pijan oz. pod vplivom (kar znatno niža kredibilnost vožnje človeka), algoritmu se tudi ne mudi, ipd.
Sem pa prepričan da na račun varnosti, pride avto nekaj počasneje na cilj kot pa človek. Robot velikokrat v teh primerih "cinca" (kar človek načeloma ne), verjamem da bodo pa tud to poštimal, ker so se prvo fokusirali na varnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()

FastWIND ::

mtosev ::
Lepo, da so samovozeči avtomobili varnejši od človeških voznikov.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

ZigaZiga ::
No ja, primerjati varnost vožnje z Američani, ki izpit dobijo na lepe oči, je precej v prid robotom.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Waymo prevozil 90 milijonov kilometrov, v povprečju varneje od človeških voznikovOddelek: Novice / Rezultati | 1050 (111) | ZigaZiga |
» | Waymovi avtomobili nekajkrat varnejši od človeških voznikovOddelek: Novice / Varnost | 6477 (2550) | Totscha |
» | Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 211440 (194935) | AndrejO |
» | Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 75123 (67867) | Mare2 |
» | Samovozeči avtomobili pogosteje udeleženi v nezgodah kot klasični, a nikoli krivi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 44727 (39119) | St235 |