Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

kow ::
Baterije so že dovolj dobre, pa tudi dovolj poceni. Drugo je to kolk jih nekateri zaračunavajo. Zdaj se bi res morali počasi, oz hitro, preusmerit na polnjenje. Vtakneš in polneš, to je to. In da je teh polnilnic dovolj, dovolj pogosto, tudi če ne polneš z recimo 200 kw. Predvsem je to treba dopovedat ljudem. Tudi 100 ali pa 150 za nek ne predrag potovalnik je v resnici dovolj. Tisti za 80, 100 jurjev pa naj imajo še hitreje, why not.
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke. Z novim R5 iti na Dunaj in nazaj, ni ekvivalentno ICE avtomobilu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::
predvsem je kleparska ura _bistvno_ cenejsa.
In če mors dat iz svojga zepa za popravilo pr lokalnem kleparju, bil bil presenečen, kako bistveno ceneje je, kot če bi bil v kaliforniji in sel k tesli, da to zrihtajo...
Kleparijo pri nas ureja zunanji, avto aktiv med najbolj popularnimi...mislim pa da imajo urno postavko preko 100€ + ddv, tako da se pri klepariji zelo hitro naberejo konkreten znesek.
"garažni" mojster seveda uredi veliko ceneje. Je pa problem z karoserijskimi deli, ki jih tesla noče prodat kar vsakemu...

ChatGPT ::
Baterije so že dovolj dobre, pa tudi dovolj poceni. Drugo je to kolk jih nekateri zaračunavajo. Zdaj se bi res morali počasi, oz hitro, preusmerit na polnjenje. Vtakneš in polneš, to je to. In da je teh polnilnic dovolj, dovolj pogosto, tudi če ne polneš z recimo 200 kw. Predvsem je to treba dopovedat ljudem. Tudi 100 ali pa 150 za nek ne predrag potovalnik je v resnici dovolj. Tisti za 80, 100 jurjev pa naj imajo še hitreje, why not.
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke. Z novim R5 iti na Dunaj in nazaj, ni ekvivalentno ICE avtomobilu.
Zadnjic sem v fb skupini zasledil en post, ko je nekdo sel z R5 do Prage. 30-40kwh je za mestni avto in mestno voznjo. 50-60kwh je recimo nek kompromis, 60+ je pa kul. Ampak pri vecji kapaciteti rabis hitrejse polnjenje, ker drugace imas res manj postankov, ampak daljse in si na koncu na istem kot z malenkost manjso baterijo. Pri Enyaqu recimo imam do 130kw, ampak na Ionity se nisem prisel cez 80kwh... Grem na daljse ture potem kar z zenino Teslo 3. Bi pa rekel, da na daljse ture potujem enako dolgo kot sem z ICE, ker sem navajen da se na cca 2 uri ustavim in spijem kaksno kavo, se pretegnem, wc itd. In to je takoj 15-20min. V vmesnem casu se mi pa zdaj EV napolne do te mere, da lahko nadaljujem pot.

billy ::
Pri daljši vožnji je zelo pomembna poraba, ker ta diktira kako pogosti se boš ustavljal.
in imaš EVje ki imajo pri 130 porabo pod 20, ali pa konkretno nad 20...
in imaš EVje ki imajo pri 130 porabo pod 20, ali pa konkretno nad 20...

Utk ::
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke. Z novim R5 iti na Dunaj in nazaj, ni ekvivalentno ICE avtomobilu.
Zakaj bi plačeval in celo leto vlekel dodatno težo okoli, če s tem avtom ne boš _nikoli_ šel na Dunaj? In z R5 bo šel malokdo razen za hec.
Poglej pred hiše zvečer, pred kolkimi hišami je po samo en avto? Vsak avto ima svoj namen.
Pa tudi 60-80 kwh, tudi proti 100, že obstaja za dost normalen denar. Niso pa te velikosti potrebne za (pri)mestne avte. Normalno, vsak brokeass študent bi rad shekal sistem in imel v malem poceni električnem avtu baterijo za na Dunaj. Ampak nihče na žalost ne dela avtov za brokeass študente, ki bi radi shekali sistem. Ker tisti, ki dejansko kupujejo take avte, vejo, da z nekim donfeng boxom pač ne bojo šli čez pol Evrope.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

ChatGPT ::
Saj R5 ima 100kw polnjenje in 52kw baterijo. Razen udobnosti, ne vidim razloga, zakaj ne bi sel tudi s tem avtom na Dunaj. Iz Ljubljane do Dunaja bos polnil 1x, max 2x, pa se to bi bil drugi postanek precej kratek.

codeMonkey ::
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke. Z novim R5 iti na Dunaj in nazaj, ni ekvivalentno ICE avtomobilu.
Zakaj bi plačeval in celo leto vlekel dodatno težo okoli, če s tem avtom ne boš _nikoli_ šel na Dunaj? In z R5 bo šel malokdo razen za hec.
Poglej pred hiše zvečer, pred kolkimi hišami je po samo en avto? Vsak avto ima svoj namen.
Pa tudi 60-80 kwh, tudi proti 100, že obstaja za dost normalen denar. Niso pa te velikosti potrebne za (pri)mestne avte. Normalno, vsak brokeass študent bi rad shekal sistem in imel v malem poceni električnem avtu baterijo za na Dunaj. Ampak nihče na žalost ne dela avtov za brokeass študente, ki bi radi shekali sistem. Ker tisti, ki dejansko kupujejo take avte, vejo, da z nekim donfeng boxom pač ne bojo šli čez pol Evrope.
Ne stekas. On omenja c rate, ki je za trenutne baterije se prenizek, da bi lahko z malim avtom (baterijo) sel na daljso pot relativno udobno. Pac s kaksnim postankom vec kot pri avtu z vecjo baterijo. Ce karikiram, da bi s 35 kwh kapacitete izkoristil Ionity s 350 kw polnjenjem. V tem primeru ti gre c rate proti 10 (nekaj manj ker ne polnis z max cez cel razpon). Tega pa trenutna tehnologija se ne podpira. Ker smo kje, na 2-3 C trenutno?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

bm1973 ::
Ljubljana - Dunaj relacija in 2x ustavljanje ?!?!?!
To narediš v enem sušu... 3 urce normalne vožnje...
Zdaj se bom pa cijazil 5 ur, ker moram polnit vmes in kao počivat?
Vi pa res niste nikoli delali relacijskih poti čez Evropo... Da sekate take neumnosti in upravičujete električne avte.
Kaj pa Nordkap? 3758 km najkrajša pot, kar je 3 dni, če ti je to cilj. Max 4... Naredi to z električnim avtom... Plus, če te sploh spustijo na trajekt... Če se hočeš izognit trajektom, 4044 km...
To narediš v enem sušu... 3 urce normalne vožnje...
Zdaj se bom pa cijazil 5 ur, ker moram polnit vmes in kao počivat?
Vi pa res niste nikoli delali relacijskih poti čez Evropo... Da sekate take neumnosti in upravičujete električne avte.
Kaj pa Nordkap? 3758 km najkrajša pot, kar je 3 dni, če ti je to cilj. Max 4... Naredi to z električnim avtom... Plus, če te sploh spustijo na trajekt... Če se hočeš izognit trajektom, 4044 km...

ChatGPT ::
Ljubljana - Dunaj relacija in 2x ustavljanje ?!?!?!
To narediš v enem sušu... 3 urce normalne vožnje...
Zdaj se bom pa cijazil 5 ur, ker moram polnit vmes in kao počivat?
Vi pa res niste nikoli delali relacijskih poti čez Evropo... Da sekate take neumnosti in upravičujete električne avte.
Kaj pa Nordkap? 3758 km najkrajša pot, kar je 3 dni, če ti je to cilj. Max 4... Naredi to z električnim avtom... Plus, če te sploh spustijo na trajekt... Če se hočeš izognit trajektom, 4044 km...
Zakaj 5ur? 20 min postanek. Jaz se z ICE nisem sel v enem susu. Sem se vedno ustavil vmes na kavi. Za cezevropske relacije se ne mucim. Ne z EV, ne z ICE. Grem na letalo. Nordkap? Zakaj bi se mucil s vecdnevno voznjo? Da bom na koncu stisnil selfija na nordkapu?
Aja, do Dunaja ne pridem v 3 urah v susu. Imam lepo dobre 4 ure do Dunaja. In ja, po dveh urah voznje mi pase malo ustavit. Sem se ustavil z ICE, se ustavim z EV. Tesle sicer ne polnim do gor, ampak vseeno ustavim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ChatGPT ()

Utk ::
Ne stekas. On omenja c rate, ki je za trenutne baterije se prenizek, da bi lahko z malim avtom (baterijo) sel na daljso pot relativno udobno. Pac s kaksnim postankom vec kot pri avtu z vecjo baterijo. Ce karikiram, da bi s 35 kwh kapacitete izkoristil Ionity s 350 kw polnjenjem. V tem primeru ti gre c rate proti 10 (nekaj manj ker ne polnis z max cez cel razpon). Tega pa trenutna tehnologija se ne podpira. Ker smo kje, na 2-3 C trenutno?
Tudi to je brez veze. Zakaj bi neko 40 kwh baterijo "moral" polnit z 200 kw? Ne glede na c, zmeraj se bo 2x večja baterija z istim c-jem pač polnila 2x hitreje. 40 kwh baterijo moraš na poti napolnit realno s kakimi 25, največ 30, kwh. Ker nisi šel do nule, niti ne boš polnil na 100%. 30 kwh na 100 kw polnilnici je 20 minut, tudi realno je lahko dost blizu tega, če ima avto spodobno hlajeno baterijo. It v ne vem kakšne komplikacije in stroške z ful boljšim chargerjem, kemijo, ne vem kaj vse, da boš pridobil 2x na leto 10 minut...why?

codeMonkey ::
Ne stekas. On omenja c rate, ki je za trenutne baterije se prenizek, da bi lahko z malim avtom (baterijo) sel na daljso pot relativno udobno. Pac s kaksnim postankom vec kot pri avtu z vecjo baterijo. Ce karikiram, da bi s 35 kwh kapacitete izkoristil Ionity s 350 kw polnjenjem. V tem primeru ti gre c rate proti 10 (nekaj manj ker ne polnis z max cez cel razpon). Tega pa trenutna tehnologija se ne podpira. Ker smo kje, na 2-3 C trenutno?
Tudi to je brez veze. Zakaj bi neko 40 kwh baterijo "moral" polnit z 200 kw? Ne glede na c, zmeraj se bo 2x večja baterija z istim c-jem pač polnila 2x hitreje. 40 kwh baterijo moraš na poti napolnit realno s kakimi 25, največ 30, kwh. Ker nisi šel do nule, niti ne boš polnil na 100%. 30 kwh na 100 kw polnilnici je 20 minut, tudi realno je lahko dost blizu tega, če ima avto spodobno hlajeno baterijo. It v ne vem kakšne komplikacije in stroške z ful boljšim chargerjem, kemijo, ne vem kaj vse, da boš pridobil 2x na leto 10 minut...why?
Zato da bo majhen BEV tudi uporaben kot nek cheap ICE malcek in ne omejen le na mesto. Charger je ze dober kot je. Baterija bi morala biti samo se nekoliko boljsa za ta mala vozila. Zdaj iti v dodatne stroske nima smisla, se strinjam, ampak razvoj gre naprej.
Ce je baterija s kapaciteto 35 kwh in recimo da je to vozilo neekonomicno na AC in porabi nekih 23 kWh/100km, se bos cez palec ustavil na 1h voznje. V tem primeru res hoces biti v desetih minutah pripravljen na se eno uro nadaljnje voznje, in ne po pol ure plus. Charger ti to ze omogoca.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

damirj79 ::

kow ::
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke. Z novim R5 iti na Dunaj in nazaj, ni ekvivalentno ICE avtomobilu.
Zakaj bi plačeval in celo leto vlekel dodatno težo okoli, če s tem avtom ne boš _nikoli_ šel na Dunaj?
Jaz grem z mini avtom (edini avto) veckrat na leto nekaj 100km. Ne pogosto, recimo 1x na mesec. Ce bi bil elektricni, bi bilo to precej neprakticno. Skratka, trenutno ne obstaja tehnologija s katerim bi lahko zamenjal ICE, ne da bi zamenjal format (obliko, velikost) avtomobila.
Kot je omenil codemonkey, kljucen je visji c-rate.
Dodaten problem je, da na destinaciji ni nujno zunanjega (3faznega) prikljucka. Ce grem tastu/tasci na kosilo, bi bilo dovolj ze 1-2 urno polnenje, da nazaj grede ne bi rabil iti na hitro polnilnico.
Ekstra problem je tudi morebitno premikanje avtomobilov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Že v "golf" velikosti imaš 60+ kwh baterije.
S springom ne boš delal takih poti, če nisi broke. Če si, well, zate niti kitajci nočejo več delat avtov. Jaz ne bi polagal neke velike upe, da boš kaj kmalu 30 kwh baterijo polnil z 200 kw moči. Je veliko drugih prioritet, ki jih morajo prej rešit.
Da ne govorimo o tem, da bo tako polnjenje enostavno bistveno dražje. Kar je spet smola za tiste, ki res šparajo.
S springom ne boš delal takih poti, če nisi broke. Če si, well, zate niti kitajci nočejo več delat avtov. Jaz ne bi polagal neke velike upe, da boš kaj kmalu 30 kwh baterijo polnil z 200 kw moči. Je veliko drugih prioritet, ki jih morajo prej rešit.
Da ne govorimo o tem, da bo tako polnjenje enostavno bistveno dražje. Kar je spet smola za tiste, ki res šparajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

kow ::
Saj R5 ima 100kw polnjenje in 52kw baterijo. Razen udobnosti, ne vidim razloga, zakaj ne bi sel tudi s tem avtom na Dunaj. Iz Ljubljane do Dunaja bos polnil 1x, max 2x, pa se to bi bil drugi postanek precej kratek.
Ja (v rangeu 15-40%) Ampak, ce bi se polnil s 130kw, bi bil se precej bolj uporaben (doseg 10km/min). Ne pozabi tudi, da obstaja verzija s 40kwh.

ChatGPT ::
To je res, ampak ni neke hude sile. Ce imas pogoste take poti, R5 pade iz izbora ze zaradi drugih zadev. Lahko, da se motim, ker R5 se nisem vozil, ampak ne verjamem da je tako udoben kot kaksen vecji avto, ki je namenjen daljsim potem.

kow ::
Ne more R5 "pasti iz izbora", ce ni boljsega. Da je odgovor, "kupi vecji avto", ker gres enkrat na mesec na daljso pot, vmes se pa vse ostale dni jebaj po mestu za parkplace. Ne gre.

Neon87 ::
Rabljen ID.4 (Pro, velika baterija) iz tujine, 2022\2023 letnik, da ali ne? Ima kdo to vozilo, je zadovoljen?

ChatGPT ::
Ne more R5 "pasti iz izbora", ce ni boljsega. Da je odgovor, "kupi vecji avto", ker gres enkrat na mesec na daljso pot, vmes se pa vse ostale dni jebaj po mestu za parkplace. Ne gre.
Saj ne rabi pasti iz izbora. Pac meni bi za veckrat mesecno daljso pot padel iz izbora, ker v Enyaqu in Tesli, sigurno sedim bolj udobno, kot pa v R5. Ce ti je R5 kul ga pac vzames in se peljes. Ce je oni s fb skupine sel bp v Prago, ne dvomim, da bi imel kdo tezave s potjo do Dunaja.

telexdell ::
Ne more R5 "pasti iz izbora", ce ni boljsega. Da je odgovor, "kupi vecji avto", ker gres enkrat na mesec na daljso pot, vmes se pa vse ostale dni jebaj po mestu za parkplace. Ne gre.
Da pa bi za tiste redke poti najel ren-a-car, katerega strošek bi pokril s cenejšimi vsakodnevnimi vožnjami pa seveda presega nivo domišljije povprečnega EV skeptika.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::
Ne bom sel v poslovno razmerje z rent-a-car, da se bom enkrat na mesec zapeljal tasci na kosilo. Lol. Enako jim ne mislim pametovati, da naj mi namontirajo zunanjo vticnico tam kjer ponavadi parkiram ipd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

endelin ::
EVji niso potovalniki.
Najbolj udobne so dizel limuzine ko z enim tankom nardis 1000km. Do dunaja in nazaj se ne rabiš ubadat z gorivom.
Vse kar je neprostovoljno ustavljanje je prilagajanje avtu.
Najbolj udobne so dizel limuzine ko z enim tankom nardis 1000km. Do dunaja in nazaj se ne rabiš ubadat z gorivom.
Vse kar je neprostovoljno ustavljanje je prilagajanje avtu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

telexdell ::
Ne bom sel v poslovno razmerje z rent-a-car, da se bom enkrat na mesec zapeljal tasci na kosilo. Lol. Enako jim ne mislim pametovati, da naj mi namontirajo zunanjo vticnico tam kjer ponavadi parkiram ipd.
Torej je zate edina izbira ICE. Pomiri se s tem in živi dalje. Hkrati pa pusti živeti tudi drugim, katerim je EV ustrezna izbira.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::
]Pac meni bi za veckrat mesecno daljso pot padel iz izbora, ker v Enyaqu in Tesli, sigurno sedim bolj udobno, kot pa v R5.
R5 je samo primer kot eden boljsih mini BEV. Za udobje enyaga mi dolj visi. Udobje je overrated na kratkih razdaljah. Rabim samo skok v avto, hiter start, majhen avto, hiter parking.
Torej je zate edina izbira ICE. Pomiri se s tem in živi dalje. Hkrati pa pusti živeti tudi drugim, katerim je EV ustrezna izbira.
Saj to vam poskusam razloziti. Kaj rabimo za popoln propad prodaje ICE avtomobilckov. Hitrejsi charging.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

telexdell ::
Saj to vam poskusam razloziti. Kaj rabimo za popoln propad prodaje ICE avtomobilckov. Hitrejsi charging.
Le zakaj bi morali ICE popolnoma propasti? So povsem solidni stroji in na nekaterih področjih nenadomestljivi. In tako bo še zelo dolgo, kot so še vedno na nekaterih področjih nenadomestljive živalske vprege ali tovorna sedla.
Hitrost polnjenja EV je pač taka kot je. Če ti ustreza izberi EV, če ti ne ti še vedno ostane ICE generator in EV pogon ali priključni hibrid, s katerim se v služno voziš na elektriko, k tašči na kosilo pa greš na bencin.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::
Saj to vam poskusam razloziti. Kaj rabimo za popoln propad prodaje ICE avtomobilckov. Hitrejsi charging.
Le zakaj bi morali ICE popolnoma propasti?
Ker nas zastrupljajo. Kvaliteta zivljenja bi se izboljsala. Kar ne pomeni, da zagovarjam prepoved ali kaj podobnega.
Hitrost polnjenja EV je pač taka kot je.
To ne drzi. Z napredkom tehnologije jo lahko povecamo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

ChatGPT ::
Ne bom sel v poslovno razmerje z rent-a-car, da se bom enkrat na mesec zapeljal tasci na kosilo. Lol. Enako jim ne mislim pametovati, da naj mi namontirajo zunanjo vticnico tam kjer ponavadi parkiram ipd.
Potem pac kupis EV z vecjo baterijo. Ali pa vozis ICE. Ali pa se ustavis na hitri polnilnici med potjo in nehas jamrati.
Saj to vam poskusam razloziti. Kaj rabimo za popoln propad prodaje ICE avtomobilckov. Hitrejsi charging.
Le zakaj bi morali ICE popolnoma propasti? So povsem solidni stroji in na nekaterih področjih nenadomestljivi. In tako bo še zelo dolgo, kot so še vedno na nekaterih področjih nenadomestljive živalske vprege ali tovorna sedla.
Hitrost polnjenja EV je pač taka kot je. Če ti ustreza izberi EV, če ti ne ti še vedno ostane ICE generator in EV pogon ali priključni hibrid, s katerim se v služno voziš na elektriko, k tašči na kosilo pa greš na bencin.
Ne rabijo propasti in ne bodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ChatGPT ()

telexdell ::
Seveda se bo z napredkom tehnologij povečala a bo potem zopet taka kot je (bo)
Zastrupljajo nas tudi EV- tako z njihovo izdelavo kot z njihovo uporabo. Pa- zastruplja nas tudi kisik, kateraa dihamo. Pa zastruplja nas hrana, katero uživamo. Pa zastruplja te sevanje računalnikov in ekranov, a kljub temu to uporabljaš, da pišeš o zastrupljanju?!

Zastrupljajo nas tudi EV- tako z njihovo izdelavo kot z njihovo uporabo. Pa- zastruplja nas tudi kisik, kateraa dihamo. Pa zastruplja nas hrana, katero uživamo. Pa zastruplja te sevanje računalnikov in ekranov, a kljub temu to uporabljaš, da pišeš o zastrupljanju?!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

ChatGPT ::
codeMonkey je izjavil:
S to logiko so tudi droge potem cisto OK.
Saj so. Nekatere celo dovoljene. V nekaterih drzavah so dovoljene tudi tistem ki pri nas niso ;)

endelin ::
Marsikdo se ne zaveda da je EV pot glede porabe že sedaj skoraj do konca zooptimizirana. Elektromotorji bodo težko bolj učinkoviti, aerodinamika tudi. Edino kar ostane je baterija in način polnenja. Ostalo je že "zrela tehnologija"

nevone ::
Ker nas zastrupljajo. Kvaliteta zivljenja bi se izboljsala.
Električni avto je že "čist", ampak kako se pridobiva elektrika za to, da se jih potem lahko polni, je pa druga stvar.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

pegasus ::
Baterije so dovolj dobre, ce imajo kapaciteto 60kwh+. Ne pa pri 30kwh ali 40kwh. Tam so hitrosti polnenja prenizke.To je napačno razmišljanje. A pri ICE tudi gledaš, kako velik tank ima in kakšen je premer cevi na pumpi?
Kar moraš zares gledati je koliko avto porabi pri željeni hitrosti in koliko km dobiš notri na minuto na polnilnici. Oboje je močno povezano z učinkovitostjo avta.

telexdell ::
Marsikdo se ne zaveda da je EV pot glede porabe že sedaj skoraj do konca zooptimizirana. Elektromotorji bodo težko bolj učinkoviti, aerodinamika tudi. Edino kar ostane je baterija in način polnenja. Ostalo je že "zrela tehnologija"
In kaj bi ti revolucionarnega naredil pri baterijah in načinih ponjenja? Sama baterija mora vsebovati neke snovi, da služi namenu. Snovi pa pomenijo neko maso. Napredek baterij lahko zgolj vpliva na maso baterije. Ker pa mora biti baterija v vozilu tudi zaščitena pred mehanskimi poškodbami pa sama masa baterij predstavlja vedno manjši delež skupnega baterijskega sklopa. Torej na tem področju ni za pričakovati neke revolucije- smo kjer smo.
Glede polnjenja pa- eno so kemične omejitve same baterije, drugo pa so fizikalne omejitve. Fizikalne omejitve so znane že od takrat, ko se je ugotovilo, da lahko vsak električno napravo obremeniš z električnim tokom za toliko, kot si jo sposoben hladiti in na tem tudi ni za pričakovati neke revolucije, če ne bo dosežen preboj pri supraprevodnosti. Če/ko pa se bo to zgodilo, se bodo pa spremenili tudi elektromotorji.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

codeMonkey ::
To ne drzi. Z napredkom tehnologije jo lahko povecamo.
Na bajti imaš lahko maksimum 3x32A (35?) varovalke.
To je cirka 21kW. Več kot 21kWh na uro pač ne boš nafilal, pa če ti avto omogoča ne vem kaj.
Boš riskiral investicijo v 100kWh baterijo? A se pol EV sploh še splača?
Ampak on ne govori o normalni rabi, ko filas doma. Tu je ze vse OK danes. Fora je v tem, da se z VW Up-om (ICE) danes lahko BP odpeljes na morje, Dunaj iz MB v KP. Z elektricnim pa ne. In edina stvar, ki te pri tem omejuje, je c-rate baterij danes. Chargerji doma in na cesti so ze OK.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

ChatGPT ::
codeMonkey je izjavil:
To ne drzi. Z napredkom tehnologije jo lahko povecamo.
Na bajti imaš lahko maksimum 3x32A (35?) varovalke.
To je cirka 21kW. Več kot 21kWh na uro pač ne boš nafilal, pa če ti avto omogoča ne vem kaj.
Boš riskiral investicijo v 100kWh baterijo? A se pol EV sploh še splača?
Ampak on ne govori o normalni rabi, ko filas doma. Tu je ze vse OK danes. Fora je v tem, da se z VW Up-om (ICE) danes lahko BP odpeljes na morje, Dunaj iz MB v KP. Z elektricnim pa ne. In edina stvar, ki te pri tem omejuje, je c-rate baterij danes. Chargerji doma in na cesti so ze OK.
Zakaj ne? Ce pravis, da so chargerji na cesti ok, potem se lahko odpeljes bp. Samo cas na poti je vecji.

J.McLane ::
Sem dal v ABRP pot LJ-Dunaj z R5, z večjo baterijo (52 kWh), predlagal mi je dva postanka enega za 22 min in drugega 9 min (oboje IONITY). Če mu daš kot prioriteto čim manj postankov pa lahko prideš skozi z enim postankom za 43 min (IONITY).
A to naj bi bil problem? Raje grem z električno petko, kot pa s tisto 3 cilindrsko kosilnico v UP (sem ga v Italiji kot rent-a-car).
A to naj bi bil problem? Raje grem z električno petko, kot pa s tisto 3 cilindrsko kosilnico v UP (sem ga v Italiji kot rent-a-car).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::
Torej nekje do trikrat drazje vozilo (subvencije ne stejemo), pa se cakas 35-45 min. To ni problem? Ja, udobje v toliko drazjem in vecjem avtu je boljse. Tudi ce ni BEV.
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

ChatGPT ::
codeMonkey je izjavil:
Torej nekje do trikrat drazje vozilo (subvencije ne stejemo), pa se cakas 35-45 min. To ni problem? Ja, udobje v toliko drazjem in vecjem avtu je boljse. Tudi ce ni BEV.
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
3x drazje od katerega vozila? UPa? Ki ni niti isti razred vozila? Dajmo primerjat isti razred in po moznosti ne primerjat nek 70KM mlincek vs. 150KM. In zakaj ne bi stel subvencije? Saj ti vpliva na ceno avta za koncnega kupca.

bm1973 ::
Če imaš veliko relacijskih voženj, službenih ali turističnih, kupiš starega dizla brez DPF, brez AdBlue in čim manj elektronike, ki ti ga pošraufa lokalni mehanik.

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Torej nekje do trikrat drazje vozilo (subvencije ne stejemo), pa se cakas 35-45 min. To ni problem? Ja, udobje v toliko drazjem in vecjem avtu je boljse. Tudi ce ni BEV.
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
3x drazje od katerega vozila? UPa? Ki ni niti isti razred vozila? Dajmo primerjat isti razred in po moznosti ne primerjat nek 70KM mlincek vs. 150KM. In zakaj ne bi stel subvencije? Saj ti vpliva na ceno avta za koncnega kupca.
Zakaj je novi R5 toliko visji razred? Ker manjsi nima smisla. Zakaj nima smisla? Ker je z majhno baterijo neuporaben. Zakaj je z majhno baterijo neuporaben? Ker predolgo cakas za cas, ki ga z njo prevozis. Zakaj cakas predolgo? Ker je hitrost polnjenja povezana s kapaciteto baterije.
Skratka, cheap E-R5, ki bi bil upraben ne le za v stacuno ne more obstajati. Pa je potreba tudi po takem vozilu. Vemo vsi tukaj zakaj je bilo treba v debato vkljuciti R5 z vecjo baterijo...
Subvencij kmalu ne bo vec. Jaz je v AT nimam.
Pa to se tu omenja kot prostor za izboljsavo. Ne jaz in ne kow nisva trdila da to velja generalno za vozila, kot se delajo zdaj (z vecjimi baterijami za visjo ceno).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

ChatGPT ::
Če imaš veliko relacijskih voženj, službenih ali turističnih, kupiš starega dizla brez DPF, brez AdBlue in čim manj elektronike, ki ti ga pošraufa lokalni mehanik.
Nekaj najslabsega kar sem storil v zivljenju. Pa niti ni bil star. Kupil sem 5 let starega takrat, od prvega lastnika. Po treh letih je bilo en kup tezav in sem delal za servise. Zdaj imam sluzbenega in so mi dali EV. Ma ne zamenjam za nobenega dizla. Doma ima zena Teslo. Tudi ne bi nikoli vec menjala za ICE.
Pa tudi ko sem imel novega dizla, redni servisi niso bili tako poceni, kot pri EV, pa se pogostejsi so bili. Delam priblizno 50k km letno. Veliko imam poti LJ-Salzburg. Filaj in vozi. S Teslo sem sel pa bp tudi do Pariza in nazaj, pa se to bolj za hec in za test, ker se mi niti z dizlom ne da voziti take relacije in raje izberem letalo.

J.McLane ::
codeMonkey je izjavil:
Torej nekje do trikrat drazje vozilo (subvencije ne stejemo), pa se cakas 35-45 min. To ni problem? Ja, udobje v toliko drazjem in vecjem avtu je boljse. Tudi ce ni BEV.
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
Ne vem no, sam si uletel s to primerjavo, kako z UPom brez problema greš do Dunaja, z majhnim EV je pa to tak hud problem. Jaz bi rekel, da je to problem z obema, ampak z obema bi se pa tega podviga lotil, če ni drugega na voljo. Sem dal v ABRP še cenejšega e-c3 s 45 kWh, predlaga mi dva postanka po 30-33 min. Če dam round trip mi predlaga vsega skupaj 6 polnjenj s skupnim časom samo za polnjenje 2h 26min

ABRP ne dela po WLTP ampak po zelo realnih porabah kot so po AC, je kar napreden route planner za EV, priporočam za vse, ki imjo EV z bolj slabimi navigacijami, omogoča tudi OBD vmesnik, iz kjer potem črpajo podatke o SOC. Kar napredna zadeva.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ChatGPT ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Torej nekje do trikrat drazje vozilo (subvencije ne stejemo), pa se cakas 35-45 min. To ni problem? Ja, udobje v toliko drazjem in vecjem avtu je boljse. Tudi ce ni BEV.
Imas podatek s kaksno hitrostjo se peljes v tem primeru? In je to realna cifra, ali potegnjena od WLTP ipd?
3x drazje od katerega vozila? UPa? Ki ni niti isti razred vozila? Dajmo primerjat isti razred in po moznosti ne primerjat nek 70KM mlincek vs. 150KM. In zakaj ne bi stel subvencije? Saj ti vpliva na ceno avta za koncnega kupca.
Zakaj je novi R5 toliko visji razred? Ker manjsi nima smisla. Zakaj nima smisla? Ker je z majhno baterijo neuporaben. Zakaj je z majhno baterijo neuporaben? Ker predolgo cakas za cas, ki ga z njo prevozis. Zakaj cakas predolgo? Ker je hitrost polnjenja povezana s kapaciteto baterije.
Skratka, cheap E-R5, ki bi bil upraben ne le za v stacuno ne more obstajati. Pa je potreba tudi po takem vozilu. Vemo vsi tukaj zakaj je bilo treba v debato vkljuciti R5 z vecjo baterijo...
Subvencij kmalu ne bo vec. Jaz je v AT nimam.
Mi smo pa v Sloveniji in jih se imamo. In ce vzames obicnega Cliota ga dobis koliko ceneje kot obicno R5 s subvencijo? Si na koncu tam tam, ce pa racunas se prihranek na racun goriva smo pa kje? Ce kupujes danes nov avto, ne rabjenega, je EV hitro boljsa odlocitev.
Ampak na koncu je itak vseeno, enim so kul ICEji in bodo furali to, enim pa EVji in bodo furali to. Mi je pa se vedno zabavno gledati, kako se ICE soferji nafukajo v vrsto na pumpi, ko se napove podrazitev


Egidij88 ::
Nov bencinski clio je enih 10 jurjev cenejsi kot elektro petka.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Egidij88 ()